Tijdens de eerste lockdown zijn wij gestart met een nieuw initiatief, het Partner Toekomst Panel, sessies waarin we met verschillende partners hebben gesproken over de kansen en uitdagingen in deze tijd. En zo van elkaar te leren en met elkaar inspiratie op te doen.
Hier hebben we ontzettend veel positieve reactie op ontvangen, dus hebben we afgelopen dinsdag 8 december een online sessie gefaciliteerd live vanuit de A’DAM Toren!
Verschillende partners en 4 talenten van The Hospitalitist (de aanstormende Generatie Z) gingen in dialoog vanuit 3 verschillende break outs.
Het thema wat centraal stond is Loyaliteit. Wat wordt er verstaan onder loyaliteit? En hoe worden keuzes gemaakt voor werk, merk en relaties door Generatie Z ten opzichte andere generaties?
Graag delen wij hierbij de take aways vanuit de verschillende sessies:
1.1. Onthouden: loyaliteit in relaties opbouwen gaat om de eerste keer onthouden wie de ander is, en daarop inspelen met persoonlijk contact en aandacht (zowel zakelijk als privé);
1.2. Vertrouwen: vertrouwen is de basis voor loyaliteit in relaties;
1.3. Onderhouden: om loyaal te zijn in relaties moet je relaties onderhouden. Dit hoeft niet door elke dag iets van je te laten horen, maar op een manier die passend is voor de type relatie die je hebt.
2.1. Gen Z is minder loyaal naar een merk;
2.2. Ze worden loyaler zodra een merk volledig transparant is door te delen vanuit welke why ze werken, hoe ze dit toepassen en wat het traject is om doelen te bereiken;
2.3. Brand loyaliteit is beïnvloedbaar door informatiestroom richting Gen Z: marketing is verantwoording!
3.1. Loyaliteit wordt vooral gegenereerd door een juiste match te vinden tussen de waarden van de werkgever en de waarden van de werknemer;
3.2. Het zelf invullen van de randvoorwaarde zorgt voor een betere combinatie met het privéleven, het vergroot hierdoor de loyaliteit naar de werkgever;
3.3. Er is veel meer vraag naar flexibiliteit vanuit de werkgever. Denk hierbij aan deeltijd contracten, vrij invullen van randvoorwaarden, wel/niet werken op bepaalde dagen. Hoe meer de werkgever hier gehoor aan kan geven, hoe loyaler de werknemer wordt.