Leestijd: 5 minuten
Geschreven door: Rutger van den Brink
Jaarlijks trappen wij als team het jaar af met een beleidsdag. Voor onze belangrijkste stakeholders, talenten (medewerkers) en partners (opdrachtgevers) gaan wij als team in gesprek om te innoveren, te optimaliseren en te intensiveren waar mogelijk. Dit om nog beter in te spelen op de behoeftes van zowel talent als partner en om onze dienstverlening te verbeteren. Afgelopen jaar op 9 januari waren wij te gast bij onze partner A Matter of Taste in het West Indisch Huis te Amsterdam. Wij hadden een mooie groeiambitie. In februari was deze “op papier” al bijna een feit, door onder andere de start van een samenwerking met De Jaarbeurs. De nieuwste productie Tina Turner in het Beatrix Theater zou volle zalen trekken en de agenda stond vol congressen en evenementen…
De plannen die wij begin 2020 gemaakt hadden zijn helaas iets anders gelopen, zoals bij een ieder durf ik met alle zekerheid te zeggen. Het was een jaar met grote onzekerheid. Maar voor ons niet het jaar waarin wij stil hebben gezeten, maar waar we hebben gekozen voor kansen en aanpassing. Hoe wij als organisatie om zijn gegaan met de veranderingen, en belangrijker nog waar wij ons op focussen in 2021, deel ik graag met jullie.
De eerste lockdown werd op 12 maart afgekondigd en zou “maar” tot 31 maart duren. Vanaf het eerste moment hebben wij vol ingezet op het behouden van onze talenten. Onze talenten zijn tenslotte ons kapitaal. Zodra evenementen weer georganiseerd mochten worden (zoals een theatershow van Tina Turner), dan zouden onze talenten weer hard nodig zijn in onder andere de restaurants. Wij zijn in de tweede week van de lockdown gestart met webinars voor onze talenten, medewerkers van onze partners en horecamedewerkers in het algemeen. Met als doel hen te blijven ontwikkelen en verbinden aan deze mooie hospitality branche. Door de aanhoudende maatregelen heeft dit geresulteerd in 53 webinars. Naast behouden van talent waren wij de laatste maanden zelfs bezig met nieuw talent aan nemen voor onze samenwerking met Thuis uit Eten. Er waren weinig mogelijkheden door de aangescherpte maatregelen, maar gastvrije bezorging van kwalitatieve maaltijden gingen door het dak!
Voor onze partners en collega’s binnen en buiten de branche, wilden we een plek creëren om specifieke kennis en ervaringen te delen. En minstens zo belangrijk is dat we een plek hebben geboden waar mensen elkaar konden ontmoeten. We wilden dit concept graag gieten in de vorm van een talkshow. Tegelijkertijd stond men bij het exclusieve event venue Capital C ook niet stil. Net als vele gerenommeerde locaties was bij hen ook alles uit de boeken gehaald. Binnen één nacht hadden ze het concept van een Virtual Studio bedacht! Dit bleek een match made in heaven voor onze talk show. Naast Capital C stond ook onze partner Amerpodia direct klaar om een studio in te richten. Met alle activiteiten vanuit #rondjevandezaak zijn wij gesprekspartner geweest voor zowel talent als partner. En nu? We waren niet de enige, want virtual events zijn bijna overal een feit en een blijvend business model, gaaf! En het goede nieuws is dat wij hier dit jaar mee door gaan, wij blijven rondjes geven!
Tijdens onze beleidsdag in 2020 heb ik het woord waanzinnig geïntroduceerd om successen en bijzondere momenten te bestempelen. Waanzinnig heeft een dubbele betekenis, maar wij gebruikten dit woord in positieve zin! Dit door dus niet stil te zitten, maar door mee te veranderen. Onze strategie om te overwinnen was om meer partners aan The Hospitalitist te verbinden. Met gepaste trost starten wij dit jaar met bijna drie keer zoveel partners. En voor deze partners doen wij er alles aan om, zodra het nodig is, met een kwalitatief team klaar te staan om direct in te kunnen spelen op de behoeftes. Hiervoor blijven wij in deze fase juist investeren in training en ontwikkeling van onze talenten. Niet alleen binnen The Hospitalitist maar in de hele gastvrijheidssector is de medewerker het belangrijkste kapitaal van een onderneming. Jóuw visitekaartje, het eerste contact met de gast. En dit live contactmoment met de gast gaat er zeker weer komen!
The Hospitalitist is gespecialiseerd in menselijk kapitaal. Voor alle personele uitdagingen waar jij als ondernemer voor staat, bieden wij vanaf dit jaar de oplossing. Laagdrempelig en effectief. Je wordt onderdeel van The Hospitalitist familie. Naast inzet van onze kwalitatieve, flexibele dienstverlening met onze talenten kan je deelnemen aan de activiteiten van #rondjevandezaak en je wordt ondersteunt door professionals in selectie, aanname, behoud en kwaliteit van je mensen. Zodat jij je kunt focussen op datgene waar je energie van krijgt: ondernemen. Wij wensen iedereen een gezond, buitengewoon 2021 en kijken uit naar onze samenwerkingen!