Leestijd: 6 minuten
Geschreven door Nathalie Calori

De eerste 90 dagen bij een organisatie zijn cruciaal voor een succesvolle start met een nieuwe collega. Wij maken matches tussen young professionals en organisaties en hebben onze unieke aanpak voor die eerste 90 dagen. Lees gauw verder!

 

Young professionals

Bij The Hospitalitist hebben wij veel en intensief contact met young professionals. Tijdens hun studieperiode werken ze via ons bij onze partners en begeleiden wij ze in hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Ik vind het altijd prachtig om te zien hoe snel ze nieuwe dingen oppakken en hoe veel je ze in korte tijd kan meegeven.

 

Starters op de arbeidsmarkt

Zodra zij afgestudeerd zijn en in die periode vlak daarvoor, zijn velen van hen een beetje zoekende naar hun volgende stap. Heel logisch in die levensfase. Wij hebben een steeds grotere groep partners die ook enorm staan te springen om die veelbelovende jongeren die net op de arbeidsmarkt komen. En zo zijn wij in staat die match te kunnen maken in cultuur, mentaliteit en natuurlijk ook kwaliteiten.

 

Proeftijd

Toch zie je vaak dat je een nieuwe collega pas echt leert kennen na de proeftijd, omdat je vaak een wat langere periode nodig hebt om echt ingewerkt te raken, zeker in bepaalde functies. Niet voor niks was ooit de proeftijd 3 maanden, een veel realistischere periode. Bij The Hospitalitist hebben we besloten om in die eerste 90 dagen een wat grotere rol nog te spelen in de “zachte landing” van onze talenten bij onze partners. Iets wat voor zowel de organisatie als de medewerker een ontzettend fijn gevoel is.

 

Die eerste 90 dagen

In totaal vinden er 6 gesprekken plaats in die eerste 90 dagen; 3 met de nieuwe medewerker en 3 met diens leidinggevende. De waarde zit natuurlijk in de inhoud van de gesprekken en het vervolgens verbinden aan elkaar. De wensen en behoeftes en onderliggende drijfveren komen in deze momenten aan bod en worden gekoppeld aan de doelen van de organisatie. Het is ontzettend fijn om te merken hoe dit helpt. Naast het feit dat het gewoon heel fijn is om bewust stil te staan bij wat je wil bereiken met elkaar, wat goed gaat en waar nog wensen zijn. Want vanuit daar kan je dus gaan bouwen.

 

Zachte landing voor een flitsende start!

Een zachte landing zorgt op deze manier voor een flitsende start en het flink verkleinen van de kans dat er zaken onuitgesproken blijven, of een beetje blijven hangen. Een succesvolle samenwerking wordt hiermee geborgd. En dat is precies waar wij zo blij van worden. De juiste match en dan ook daadwerkelijk begeleiden en zien dat het werkt!

 

Meerwaarde

En dit is meteen ook waarom ik zo trots ben op het werken bij The Hospitalitist. Dit alles wordt niet duur verkocht, dit is echt extra, een meerwaarde die we bieden aan zowel het talent als de organisatie. Want die echte verbinding past zo bij ons. Het is zo logisch dat dit bijdraagt aan een waardevolle samenwerking, van medewerker en organisatie, maar ook van ons met hen. Hier houden we van! Wij heten niet voor niks The Hospitalitist.

 

Ben jij benieuwd welke young professionals jouw bedrijf verder kunnen helpen of ben je benieuwd naar onze werkwijze tijdens dit onboardingsproces? Ik kijk er naar uit met je in contact te komen! nathalie@thehospitalitist.nl